AMTEL
  • AMTEL
    • AMTEList
    • Liikmed
    • Põhikiri
    • Liikmeks astumine
    • Kontaktid ja juhatus
    • Esitlused ja ettekanded
    • Eesti autonduse ajalugu
    • AMTEL tänab
    • AMTELi logo
  • AKL
    • Põhieesmärgid
    • AKL Liikmed
    • Liikmeks astumine
    • AKL, LKF JA EKSL Ühisdokument
    • Kindlustusandja ja autoremondiettevõtte koostöö hea tava
  • Tunnustamine
    • Tunnustatud automüüjad
    • Korduma kippuvad küsimused
    • Tunnustatud automüüja kvaliteedimärgi avaldus
  • Kasulik info
    • Kindlustusandja ja autoremondiettevõtte koostöö hea tava
    • AKL, LKF JA EKSL Ühisdokument
    • Biokomponendiga kütus E10
    • Seadused
    • Juhendid
    • Eksperdid
    • Elektriautode ostutoetus
  • Statistika
  • Romusõidukid
  • Uudised
    • Uudiskirjad
Uute sõiduautode müük kasvas I poolaastal 8,1%

Uute sõiduautode müük kasvas I poolaastal 8,1%

Esimesel poolaastal oli suurima osakaaluga segment väiksem keskklass, mille osakaal oli 23,4% kõigist müüdud sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid (21,2%) ja väiksemad maasturid (15,5%). Juunis ostsid tarbijad 207 hübriidautot ja 4 elektriautot. Uusi gaasiseadmega autosid müüdi kokku 4.

„Juunis uute sõiduautode müük veidi vähenes, aga kuue kuu kokkuvõttes on tõus täpselt selline (8%), nagu AMTEL aasta alguses prognoosis,“ kommenteeris esimese poolaasta müüki AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Aasta teine pool võib tulla keerulisem, aga tõenäoliselt jääb tõus umbes seitsme protsendi ligi. Hübriidautode osakaal on tõusmas ja 7% kogu müügist on juba väga hea näitaja. Bensiinimootoriga autode osakaal kasvab, aga diislit veel maha kanda oleks ennatlik, sest suuremate mootoritega autode ja maasturite osas diislile veel alternatiivi pole.“

Markidest oli nii juunis kui ka kuue kuu kokkuvõttes edukaim Toyota, millele järgnesid Škoda ja Renault. Mudelite esikolmiku moodustasid juunis Toyota RAV4, Škoda Octavia ja Renault Clio, aga kuue kuu kokkuvõttes on edukaimaks mudeliks Škoda Octavia. Järgnevad kaks Toyota mudelit RAV4 ja Avensis.

Juunis jätkus tempokas tõus tarbesõidukite turul ja neid läks kaubaks kokku 636 ehk 9,3% rohkem kui mullu. Kuue kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 11% rohkem kui mullu samal perioodil. Markidest olid juunis populaarseimad Citroen (85 sõidukit), Renault (68) ja Volkswagen (65). Veokite segmendis oli juunis edukaimad Scania (31) ja Volvo (15).

 

AMTEL

AMTEL

  • AMTEList
  • Põhikiri
  • Liikmeks astumine
  • Liikmed
  • Kontaktid ja juhatus
  • Esitlused ja ettekanded
  • Eesti autonduse ajalugu
  • AMTEL tänab
  • AMTELi logo

AKL

  • Põhieesmärgid
  • Liikmeks astumine
  • Liikmed
  • AKL, LKF JA EKSL Ühisdokument

Tunnustamine

  • Tunnustatud automüüjad
  • Tunnustatud automüüja kvaliteedimärgi avaldus
  • Korduma kippuvad küsimused

Kasulik info

  • Elektriautode ostutoetus
  • Biokomponendiga kütus E10
  • Seadused
  • Juhendid
  • Eksperdid

 +372 56 54 234

amtel@amtel.ee 

Pärnu mnt 232/1
Tallinn 11314