Eestis müüdi 2019. aastal kokku 26 589 uut sõiduautot, mis ületas 2018. aasta müügi 4,7 protsendiga.
Detsembris kasvas uute sõiduautode müük väga tempokalt ületades 2018. aasta detsembri tulemuse koguni 69,5%, aga selleks olid mitmed erinevad objektiivsed põhjused.
„AMTEL prognoosis 2019. aastaks uute mootorsõidukite müügis aasta varasemaga võrreldes sama tulemust,” kommenteerib AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Uute sõiduautode müügis nägime ette aasta esimeste kuude kerget langust ja ootasime ka aastalõpu müügikasvu, mida vedas autotootjatele rakendatud CO2 normide karmistumise ja sellest tulenev tootjate väiksematele autodele ning elektrimobiilsusele suunatud tuleviku oodatav mõju hindades. Klientide käitumises väljendus see suuremate mootoritega autode tavapärasest suuremamahulisemas soetamises, eriti just detsembris. Teiseks põhjuseks 2019.a detsembri müügimahu suurenemises võrdluses aasta varasemaga oli 2018.a. detsembri ebatavaliselt väike autode müük mitmete asjaolude kokkulangemisel. Uute sõiduautode müük oli kokkuvõttes stabiilne ning vastas mõistlikule tarbimise tasemele, sama võib öelda uute mootorrataste müügi kohta.”
2019. aastal eelistasid tarbijad kõige enam keskmisi maastureid, milliste osakaal oli 25,6%. Kaugele maha ei jäänud ka väiksema keskklassi autode populaarsus ja nende osakaal oli 23%. Kolmandaks enim ostsid tarbijad väiksemaid maastureid, mille osakaal oli 16,8%. Hübriidautosid ostsid tarbijad 2729, elektriautosid 77 ja CNG-gaasi autosid 579. Uusi mootorrattaid ja mopeede läks 2019. aastal kaubaks vastavalt 639 ja 544.
Populaarseim automark 2019. aastal oli 4248 sõiduautoga Toyota ja teise koha hõivas 3703 autoga Škoda. Kolmandale kohale kerkis 2432 müüdud sõiduautoga Renault.
Ka mudelite edetabeli tipus figureeris Toyota ja seda kahe mudeliga – populaarseim mudel 2019. aastal oli Toyota RAV4, milliseid osteti 1556 tükki ja teise koha hõivas Toyota Corolla, milliseid eelistasid tarbijad 1273 korral. Kaugele maha ei jäänud ka Škoda Octavia, milliseid läks kaubaks 1239.
Tarbesõidukite turul toimus 2019. aastal kerge langus: kokku müüdi eelmisel aastal 5637 uut tarbesõidukit, mis jäi 2018. aasta tulemusele alla 9,5%. Automarkide edetabelis vallutasid esikolmiku Prantsuse autotootjad: populaarseim oli 958 sõidukiga Citroen, millele järgnesid 809 müüdud sõidukiga Peugeot ja kolmandale kohale kerkis Renault 605 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli 2019. aastal edukaim Scania, milliseid läks kaubaks 455. Järgnesid Volvo ja Mercedes-Benz, milliseid müüdi vastavalt 246 ja 94.
Arno Sillat: “Tarbesõidukite müügi väiksemate numbrite taga on tunda ettevõtete teatud ettevaatlikkust tulevikuprognooside tegemisel. Sellest tulenevalt on investeerimisotsused lükatud veidi edasi. Kokkuvõttes aga saavutas 2019.a. uute mootorsõidukite müügimaht aasta varasema taseme, mida me ka prognoosisime.”