Viimastel kuudel enam kui kümneprotsendiline langus Eesti uute sõiduautode turul pidurdus märtsis oluliselt.
Eestis müüdi märtsis 2058 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta märtsi tulemusele alla 2,7%. Käesoleva aasta esimese kvartaliga on kokku antud klientidele üle 5191 uut sõiduautot, mida on 9,4% vähem kui mullu samal perioodil.
Arno Sillat, AMTELi tegevjuht:„Märtsikuu tulemus ei näita esmajärjekorras niivõrd tänast nõudlust, kui autotootjate kasvavat võimekust täita varasemaid tellimusi. Loomulikult hakkavad vähehaaval taastekkima ka laoseisud ning ooteajad üldiselt vähenema. Elektriautode akude tootmisvõimsused ei tule täna kasvava survega autotootjate poolt elektriautode osakaalu suurendada kaasa ning selles autosektoris võib ooteaeg koguni pikeneda. Ukraina sõja mõju otseselt autotootmisele ei ole kuigi suur, küll on automüügile mõju kaudne sõja poolt enimmõjutatud valdkondades ja üldise ostujõu vähenemise tõttu. Teiselt poolt sunnib kõrge inflatsiooninäit pigem mõtlema investeeringute tegemisele täna, sest homme on kõik kallim.”
Keskmised maasturid olid märtsis suurima osakaaluga (36,5%) segment ning teiseks-kolmandaks enim eelistasid tarbijad enam-vähem võrdselt väiksema keskklassi autosid ja väiksemaid maastureid. Kogumüügist moodustasid alternatiivkütuseid kasutavad autod 44%, sealhulgas müüdi hübriidautosid 906, elektriautosid 62 ja CNG gaasiautosid 35.
Automarkidest oli edukaim Toyota, milliseid anti klientidele üle 454, järgnesid Škoda ja KIA, vastavalt 207 ja 191 müüdud sõiduautoga. Mudelite edetabeli tippu domineeris samuti Toyota – RAV4 autosid anti klientidele üle 164 ja Corolla autosid 116. Kolmandaks parima tulemuse tegi KIA Sportage (99).
Tarbesõidukeid müüdi märtsis 471, mida on 14,2% vähem kui eelmise aasta märtsis. Kolme kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud kokku 1366, mis jääb möödunud aasta esimese kvartali tulemusele alla 6,9%. Ka tarbesõidukite turul oli märtsis edukaim Toyota, milliseid anti klientidele üle 103. Järgnesid Renault ja Peugeot vastavalt 70 ja 53 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Volvo 26 müüdud veokiga.