Augustis müüdi Eestis 2534 uut sõiduautot, mida on möödunud aasta augustiga võrreldes 4,6% vähem. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tarbijad tänavu soetanud 18893 uut sõiduautot, mis jääb mullu sama perioodi müügitulemustele 0,5% alla.
„Väike langus augustis aastatagusega võrreldes on tingitud eelmise aastal WLTP ehk uue kütusekulu mõõtmismeetodi juurutamise lõpptähtaja saabumise eel tavaliselt enam arvele võetud masinatest,” kommenteerib AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Selle aasta lõpuni jätkame stabiilselt ning jääme sellega ka esialgse prognoosi juurde.”
„Praktiliselt 10%-ni on tõusnud uute sõiduautode müügis hübriidide osakaal ning on tunda ka elektriautode osas teatud liikumist. Suurem läbimurre selles osas on siiski veel ootel. Diiselmootoriga sõiduautode müügi langus on peatunud, sellega ka CO2 heitmete üldine suurenemine, seda küll vaid uute autode osas. Kasutatud sõiduautode poolel jätkub massiline vanemate diiselmootoriga masinate sissevool, siit ka üldine kasvuhoonegaaside tõus automüügis,” lisas Arno Sillat.
Erinevate segmentide võrdluses on esikolmik jätkuvalt sama – keskmiste maasturite osakaal oli augustis 27,5%, väiksema keskklassi autod moodustasid 22% kogumüügist ja väiksemad maasturid 18,7%. Hübriidautosid müüdi 244, elektriautosid 8 ning CNG seadmega sõiduautosid 122. Kõigist esmaregistreeritud sõiduautodest oli uusi 54%.
Tarbesõidukite turul jätkus langus ja augustis müüdi mullusega võrreldes 16,9% vähem tarbesõidukeid. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 7,5% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Citroen 89 sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot, milliseid müüdi vastavalt 66 ja 64.